torstai 2. joulukuuta 2010

Vaikkei itse enkeleitä ollakkaan..

.. niin niitä on näin joulun alla kiva askarrella.


Ylimmäisenä on heijastinenkeli, joka pääsi jo laukkuuni ja menetti osan kiharoistaan koulupäivän aikana, mutta korjailen sitä kunhan ennätän.


Tässä hyvin perinteinen enkelikoriste eli tötterön ympärille huopaa ja puuhelmestä pää. Hiukset ovat huovutusvillaa ja siivet kuultopaperia.


Tämä enkeli on suosikeitani, pieni ja suloinen. Kuultomaalattu puuvartalo ja rautalangasta taivuteltu siivet ja sädekehä.


Tässä sitten ihana kristallienkeli, joka lähtee piakoin Sanille arpajaisvoittona. Näyttänee paremmalta kun pääsee esim. siimasta roikkumaan jonnekin tms.

Kaikissa enkeleissäni olen käyttänyt samaa ilmettä, johon ihastuin anoppini tekemien enkeleiden yhteydessä (kuvat niistä aiemmin blogissa).

Laitanpa vielä kuvan meidän olohuoneen ikkunasta, jonne ovat jo lumihiutaleet päässeet talvea ja joulua tuomaan:



Lopuksi suosittelen kaikkia kuuntelemaan Kempeleläisen lapsikuoro Musareiden vanhaa joululevyä "Vaikkei enkeleitä ollakkaan"!! Ihania kappaleita koko perheen makuun!

5 kommenttia:

  1. Kivoja enkeleitä!
    jospa sitä ens viikol ehtis itsekkin hiukan jouluaskarrella :)

    VastaaPoista
  2. Ihania ja niiiin jouluisia koristeita! Mun suosikkeja on nuo alimman kuvan hiutaleet!! :)

    VastaaPoista
  3. Voi mahoton mitä kaikkea sä oot tehnyt! Tuo sun suosikkienkeli on myös mun suosikki! Ja miten olet tehnyt sen enkeliheijastimen? Se on todella ihana! Ja lumihiutaleet myös. Miten ne on tehty?

    VastaaPoista
  4. Kiitos kaikille :)
    Outi:
    Lumihiutaleet ovat minun miehen sisko tehnyt viime vuonna. Olin aina ihastellut tällaisia hiutaleita hänen ja appivanhempien ikkunoissa. Ovat silkkipaperista leikattuja ja steariinilla vahvistettuja. Säilyvät vuodesta toiseen.
    Kuvan keskellä olevan ison hiutaleen olen huovuttanut kuultokankaalle.

    VastaaPoista
  5. No onpa hieno idea! Mistä sitä ihmiset tuollaista kaikkea aina keksivätkin. Ei olisi minun päähän tullut.

    VastaaPoista